נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש
חיפוש

פעולת הגשמת חלומות לכיתות ד'-ו'

פעולת הגשמת חלומות המיועדת לכיתות ד' עד ו', ומטרתה היא לגרום לחניכים למצוא את הדרכים להגשים את החלומות שלהם ולהבין שיש צורך בעשייה.

ניתן לשתף את הפוסט בלחיצה על הסמלים למטה.

הדפסה
אימייל
וואטסאפ
טלגרם
פייסבוק

שם הפעולה: פעולת הגשמת חלומות

שכבת גיל: ד', ה', ו'

ערך ראשי – הגשמה

מטרות:
1. החניך יגדיר מהי הגשמה וכיצד היא ביטוי של החלום במציאות.
2. החניך ישאף להגשמה בחייו.
3. החניך יבין כי הגשמה אינה משימה פשוטה והיא מחייבת גם עשייה.

מהלך הפעולה

ציטוטי חלומות

המדריכים יתלו ציטוטים בחדר שקשורים לחלומות והגשמתם. (נספח א')
המדריכים יבקשו מהחניכים להתיישב/ לעמוד ליד הציטוט אליו הם הכי מתחברים וישאלו מספר חניכים מדוע הם בחרו דווקא בציטוט זה.

מרוץ שליחים הגשמה

המדריכים יחלקו את הקבוצה לשתיים.
על כל קבוצה להיעמד בטור מול נייר עיתון עליו רשומה המילה "הגשמה". בכל פעם, על נציג מהקבוצה לרוץ אל עבר נייר העיתון ולרשום דבר שעולה לו לראש כשהוא שומע את המילה "הגשמה" ולחזור לטור, כשהבא אחריו עושה את אותו הדבר. ניתנות למשימה 3 דקות, הקבוצה שמצליחה לרשום הכי הרבה דברים מנצחת.

שאלות:
האם יש דברים שחזרו על עצמם בשתי הקבוצות? למה?
האם יש דברים שונים? מהם?
האם הגשמה היא מושג שהגדרתו היא אחידה לכולם? מדוע?

החלום שלי

המדריכים יבקשו מכל אחד מהחניכים לכתוב חלום שהיו רוצים להגשים על פתק, גם אם הוא ריאלי וגם אם לא.
לאחר מכן, המדריכים יבקשו מכל חניך להכניס את הפתק שלו לתוך בלון לנפח אותו, לקשור ולרשום עליו את השם שלו.
המדריכים יסבירו לחניכים כי כעת ישחקו משחק. המטרה היא להצליח ולשמור על הבלון שלהם כמה שיותר זמן באוויר.

מהלך המשחק:
על החניכים לשמור על הבלון שלהם כל הזמן באוויר ע"י מכות שיעיפו אותו למעלה, אסור להחזיק את הבלון, חובה כל פעם להעיף אותו. במקביל, על החניכים לנסות ולהפיל את הבלונים של שאר חברי הקבוצה ולפוצץ אותם. חניך שהבלון שלו פוצץ, חוזר לשבת במקום. שני החניכים האחרונים שמצליחים להחזיק את בלוניהם באוויר הם המנצחים במשחק.

המדריכים ישאלו את החניכים:
כמה אנשים הצליחו לשמור על הבלונים שלהם באוויר יותר מ-3 דקות?
כמה אנשים הצליחו יותר מ-5 דקות? 5 דקות?
מה קרה לחלומות שלא הצלחנו לשמור עליהם? התפוצצו, נשארו על הרצפה, כבר לא רלוונטיים.
כמה אנשים הצליחו לשמור על החלום שלהם עד הסוף?
האם זה היה קל לשמור על הבלונים שלנו? על החלומות שלנו?

המשימה: הגשמה

מחלקים לכל חניך פתק, עליו הוא מתבקש לכתוב חלום כלשהו שיש לו. כדאי לציין שאחרים ישמעו אחר כך אץ מה שהם כתבו, אז לכתוב משהו שנוח להם שאחרים יקראו. את כל הפתקים אוספים בתוף כובע ומסבירים את החוקים:
הערב אנחנו הולכים להגשים כמה חלומות. בכל פעם אנחנו נמשוך פתק מהכובע ונקריא חלום של מישהו. מי שזה החלום שלו יצא לחכות בחוץ ובינתיים הקבוצה תמציא דרך יצירתית "להגשים" את החלום.

דוגמאות :
נערה שהחלום שלה לפתוח מסעדה – החניכים ארגנו את החדר בצורת מסעדה, חלקם התלבשו כמו מלצרים, חלקם היו טבחים, הכינו תפריטים, וכשהערה נכנסה הם התייחסו אליה כאל השפית של המסעדה והגישו לה "אוכל" מהמסעדה.
נער שהחלום שלו להיות זמר ראפ – החניכים ארגנו את החדר כמו אולם הופעות – במה, ארגנו תאורה ומוזיקה, חלקם היו מעריצים, חלק קהל. כשהנער נכנס העלו אותו לשיר על הבמה,ביקשו להצטלם איתו וכו'.
נערה שהחלום שלה היה לטייל בכל העולם – החניכים ארגנו שכל אחד מהם ייצג מקום כלשהו בעולם וכשהנערה נכנסה הייתה "דיילת" שהובילה אותה ממקום למקום – בצרפת הגישו לה "לחמניית בגט", בדרום אמריקה דיברו איתה ספרדית וכו'.
הרעיון הוא להיות כמה שיותר יצירתיים ולתת לחניכים "לעוף".

שואלים את החניכים:
האם יש חשיבות שההגשמה תעשה עם עוד אנשים?

סיום

שיחת סיכום- המדריכים ישאלו את החניכים כעת, מה היא הגשמה לדעתם?
האם היא דבר פשוט? האם כל חלום שלנו ניתן להגשים? מדוע?
בפעילות עם הבלונים מה הפריע לנו לשמור על החלומות? איבדנו שליטה על הבלון, התעסקנו בבלונים של חניכים אחרים, חניכים אחרים ניסו לפוצץ לנו את הבלון.
האם גם בחיים החברה היא זו שמונעת מאיתנו להגשים את חלומותינו? כיצד?
למה?

המדריכים יסבירו לחניכים שההגעה להגשמה איננה פשוטה, היא מלווה במאמצים רבים, מכשולים וברוב הפעמים , איננו מצליחים להשיגה. הרעיון הוא לנסות להמשיך ולדבוק באמונה שלנו, לנסות ולהמשיך במאמצים שלנו להגיע להגשמת החלום, גם אם הוא רחוק שנות אור מאיתנו.
ההגשמה היא ההתאמה של המעשים שלנו לדברים בהם אנו מאמינים או רוצים להשיג, וזוהי אינה משימה פשוטה כלל.

הכנות מראש

1. נספחים
2. ציטוטים על הגשמה
3. מסקנטייפ
4. בלונים
5. כלי כתיבה
6. פתקים

נספחים

נספח א':
"אם אתה מתכוון להיות משהו שפחות ממה שאתה מסוגל להיות, סביר להניח שתהיה אומלל כל ימי חייך." (אברהם מאסלו)
"המטרה היחידה בחיים היא להיות מה שהננו, ולהיעשות למה שאנו מסוגלים להיות." (רוברט לואיס סטיבנסון)
"כשאני מרפה ממה שאני, אני הופך למה שאני עשוי להיות." (לאו-צה)
"לעולם לא מאוחר מדי להיות מי שיכולת להיות" (ג'ורג אליוט)
"אם אתה עובד רק בשביל המשכורת שלך, לא משנה כמה אפסים יש בה, אתה עדיין בתחתית סולם ההגשמה העצמית." (ג'ק ניקולסון)
"ישנם שלושה סוגים של בני-אדם:אלו שרואים, אלו שרואים כשמראים להם, ואלה שאינם רואים" (לאונרדו דה וינצ'י)
" ישנם מספיק אנשים שמתארים את המצב כפי שהוא, כעת אנו זקוקים לכמה שיתארו את המצב כפי שהוא יכול להיות." (רוברט אורבן)
"יש אנשים שרואים דברים כמו שהם ושואלים "למה?", אני רואה דברים שמעולם לא היו ושואל, "מדוע לא?" (ג'ורג' ברנרד שו)
"סוף מעשה במחשבה תחילה" (רבי שלמה אלקבץ)
#ניתן להוסיף עוד משפטים וציטוטים כרצונכם.

מה היה לנו עד עכשיו?
פעולת חורף לכיתות ד'-ח'

פעולת חורף המיועדת לכיתות ד' עד ח', ומטרתה היא לגרום לחניכים להבין שגם בחורף יכול להיות כיף בפעולות. פעולה

פעולת שקט לכיתות ד'-ו'

פעולת שקט המיועדת לכיתות ד' עד ו', ומטרתה היא לגרום לחניכים להיות בשקט בפעולות ולהבין למה זה חשוב להביא