ישיבת צוות עם פעילויות בנושא משמעות המדריך, מה המקום של המדריך, מה עליו לעשות ואיך להתמודד עם סיטואציות ספציפיות.
ניתן לשתף את הפוסט בלחיצה על הסמלים למטה.
מהלך הישיבה:
סבב מה נשמע
שואלים כל אחד איך הוא מרגיש, גם בבית, גם עם החברים, גם בבית הספר, גם בפעולות.
ובסוף הדיבור של כל אחד, צריך לומר את הפעולה שאני הכי זוכר.
פופולריות זולה
אומרים לכל אחד לענות על השאלות לפי מה שהוא חושב ששאר הקבוצה תענה.
השאלות:
1. למה אני פה? בשביל בחניכים/כי מעניין אותי
2. ציירים? לאונרדו דה וינצ'י/פיקאסו
3. מקור מים? ים/בריכה
4. קרמבו? מהקצפת/מהביסקוויט
5. לשתות? מים/קולה
6. פלאפון? אייפון/גלאקסי
7. פרויקט? עידן רייכל/רביבו
8. שוקולד? נוטלה/שחר
9. שיער? בלונדיני/שחור
10. מחשב? נייד/נייח
11. צבעים? שחור/לבן
12. קולה? פחית/בקבוק זכוכית
13. נייר טואלט? לבבות/כלבלבים
14. אוטובוס? ליד המעבר/ליד החלון
15. עונות? קיץ/חורף
16. מתודה אהובה :
17. משחק הפתיחה הכי טוב :
18. הטיול התנועתי הכי טוב :
19. הסמינר הכי כייפי :
דילמות
מריצים סיטואציות עם המדריכים, ורואים איך הם מגיבים לסיטואציה בתור מחנכים (אפשר להמחיז את הסיטואציות).
1. ילד אומר "מוות לערבים" בשיחה עם חבר. מה אני עושה ? – מעיר לו על זה? מתעלם? עושה פעולה בנושא?
2. חניך מכיתה ז' מתחיל לעשן כי חבריו ממושב אחר התחילו לעשן. מה אני עושה? איך אני מתמודד עם זה?
3. המדריך שאיתי הכין פעולה מושקעת שחשוב לו להעביר באותו השבוע. באותו היום אני חייב למבחן חשוב. מה אני עושה?
4. חניך שאתה לא ממש אוהב ובנוסף הוא מפריע למהלך הפעולה אומר לך שהוא רוצה לעבור לתנועת נוער אחרת. מה אני עושה? איך אני מגיב? מה אני אומר לו?
5. אני ממהר אחרי הפעולה כי יש לי אירוע פרטי דחוף. כשאני בא לצאת חניך שלי בא בוכה ואומר לי שקשה לו כי… מה אני עושה?
*אפשר להוסיף סיטואציות שקרו אצלכם, כך שתוכלו לפתח שיחה על הסיטואציה עם כל הצוות ולהבין מה אפשר לעשות ואיך להתנהל במקרים הבאים.
דיון
-איפה המקום שלי בתור מדריך?
-למה אני מדריך?
-כמה אני מוכן להשקיע?
-מה יוצא לי מזה?
-למה אני מחנך?